Ako som ne-cestovala vlakom v US

Prvú "skúsenosť" s vlakom som mala minulú nedeľu (2.týždeň v USA). Okrem toho na trati robili rekonštrukciu, takže zo Speonk stanice som išla autobusom zadarmo až do Babylonu (tj ušetrila som asi 20 dolárov :D ), kde som vysadala. A naspäť som išla tak isto. Cesta trvala o 15 minút menej, ale v Babylone to bolo chvíľami chaotické! Na menších staniciach je prístrešok a stroj, ktorý lístok vydá - lístok sa dá kúpiť jednosmerný aj spiatočný a tiež peak alebo off peak (off peak sú víkendy, peak skôr cez týždeň).
Na stanicu som som nebrala auto, takže späť som išla asi 15 minút pešo popri ceste, ešte že nebola premávka a nikto ma tam nepoznal (deň debil, no :)).

(sobota - 3. týždeň tu) Idem vlakom na Penn Station - presadám v Babylone. Potom na Penn Station budem čakať asi 3 hodky a o 3PM budem cestovať Amtrakom smer Saratoga Springs. K dispozícií bude wi-fi, nejaké občerstvenie (za pár drobných - cca pollitrový džús za 2.50) a možno nejaké prekvapenie. Klasický lístok z NY smer Saratoga stál asi 70 dolárov. Takže asi budem chodiť autobusom alebo ja neviem :D Tie bývajú lacnejšie, hlavne keď si lístok kúpim dlhšiu dobu vopred.

V každom prípade obe moje skúsenosti boli skôr stresujúce ako zábavné. Jednak som sa obávala, že si seknem vlak, trať alebo skrátka zablúdim. (pozn. v telefone nemám net, takže by som bola dosť nahratá). Chvalabohu som ešte v Eastporte narazila na pani, ktorá išla tiež na Penn Station a pri prestupe som jej proste oznámila, že ju budem sledovať lebo je to môj prvý pokus :D

Penn Station ! Páni moji ! Vlak nemeškal, ja som dorazila na obed a to znamenalo tri hodiny času. Nastal chaos, všade ľudia a ja s kabelkou pod bundou (čo keby náhodou), kufrom a príručnou batožinou. Bolelo ma všetko, predsa len som vláčila veci s váhou cca 25 kg. O 5 minút som našla spásu v podobe Starbucks, neskôr Subway a nakoniec pánov policajtov, ktorí ma naviedli do čakacej haly pre Amtrak. Thanks God ! :)
spása v podobe venti caramel latte

z Kataríny sa stala Tarena :D

waiting area Amtraku :) (tri škvrny na pravej nohe sú od omáčky zo Subway - just ignore it :)

Komentáre

Obľúbené príspevky z tohto blogu

Innsbruck

Štvordňový trip (Zagreb; Ljubljana; Bled)

tour de Austria *Linz,Graz,Salzburg*