ďalšia Viedeň a Viedeň a Viedeň

Za chvíľku poviem, že 16. októbra oslavujem 6 mesiacov tu v Rakúsku. Šťastná, zas som videla kúsok zo sveta a veci sa vyvíjajú. Okrem toho ..

Haus des Meeres - 192 schodov na vyhliadku - 9. poschodie <3 - výhľad na Viedeň. Výhľad báječný. Hoci som sa nepozrela dovnútra, kde sú akváriá a zvieratká. Čo je fajn, že "dom mora" je o ulica ďalej od Mariahilferstrasse a je dosť ťažké ho prehliadnuť už z diaľky.

MQ ? MUMOK - jednu sobotu sme sa snažili ísť na výstavu, lebo bola zadarmo. Nemusím hovoriť, že nás to vôbec neoslovilo xD Jedine čo to mohlo vylepšiť, bola živá kapela na schodoch a cukrová vata!

UCI Kinowelt aka kino za 9,90€ asi moje najdrahšie kino, že ever :D A to zistenie, že nezaplatím kartou, ma skoro rozplakalo, keďže v peňaženke som mala asi 20€ se vším šudy :( Čo mi pripomína, že odporúčam vidieť Bad Moms, ja som sa smiala na celé kino a bolo mi to dosť jedno.

Domkirche St. Stephan - Nord Turm .. z kina som zamierila najskôr k Dunaju, aby som si v kľude vypila svoj výnimočný Starbucks a neskôr som zamierila do centra, že teda pôjdem do Stephans domu. Bola nedeľa, tak si vravím, že cajk. Že turisti nebudú problém. Oni problém neboli. Môj problém bol, že namiesto južnej veže som sa vydala na severnú. Neviem, či je rozdiel vo výhľade.. Len mi bolo čudné, že ja sa veziem výťahom, kým návštevník južnej veže si musí vyšľapať asi 350 schodov :D

Kahlenberg, Leopoldsberg, Nussberg + Setagaya Park (japonská záhrada) myslím, že jeseň je ideálna na návštevu, pretože les hrá nenormálnymi farbami <3 Len hodinu som sa terigala do Viedne vlakom a z Viedne ďalšiu hodinu metrom a autobusom na Kahlenberg. Výhľad z tohto maličkého kopčeka za Viedňou je toho že hodný!! Odtiaľ sme cca pol hodinu išli po svojich smer Leopoldsberg a následne späť do Viedne, kde sme po ceste stihli Nussberg, kde sú vinice. Neplánované som tam ešte zakomponovala návštevu japonskej záhrady, kde panovala nenormálna pohoda a ticho.. Jedna ďalšia vydarená sobota! Čo dodať (:

Jedna hodina v Prateri zadarmo - v tú sobotu som stretla dve nové au-pair, dali sme sushi a vyrazili sme. Stihli sme dva kolotoče, dosť dobrý adrenalín a pri čakaní v rade na vežu, kd je retiazkový kolotoč nám oznámili, že je koniec. Akožéééé.. teraz musíme zas čakať do jari, v tejto kose tam nepôjdem ani omylom xD

Ice cream festival v Burggarten + food festival - Rathausplatz aka jeden z dvoch slnečných dní v rámci mojej dovolenky, kedy som dva a pol týždňa nevidela moje deti :D Skúsila som raw alebo vegánsku zmrzlinu, stretla novú aupair a na námestí som to zaklincovala burritom <3

3city wave - Schwarzenbergplatz ... Ísť a vidieť! 3city wave je plošina s umelo vytvorenými vlnami na surfovanie <3 V lete moje naj obľúbenejšie miesto. Tá atmosféra! A na Schwarzenbergplatz-i je fontána, ktorý robí dúhu v prípade, že svieti slniečko. Naposledy som tam zablúdila a našla som sa pri Belvederi. Viedeň na dlani <3

Dornerplatz - Regenwald - dážniky - v skratke. Jednu sobotu som mala poslednú hodinu nemčiny. Tak hodina sa nám pretiahla tuším do druhej. Lenie čakala na mňa skoro dve hodiny už tam na miesto. Lebo ju "ditchli" dve iné aupair v rámci obeda tuším. Ja som nevedela nájsť potom zastávku, automat na bicykle mi nebral kreditku a tak som musela po svojich až na Westbahnhof - čo  nie je moja najobľúbenejšia časť Viedne.. Tam som zobrala autobus alebo električku a ďalších 30 minút so sa trmácala neviem kam. ALE! Dáždniky tam vyzerali božsky a strávili sme tam ešte ďalších desať minút, aby sme naspäť mohli ísť peši na sushi <3

Walking tour w/ Iva - pred druhou poobede sa v jednu opäť sobotu? zhromaždilo cca 120 ľudí na prehliadku Viedne. Prešli sme viac menej Opernring teda od Albertíny, cez Nationalbibliothek, Heldenplatz a budovy, ktoré sú v tomto okruhu nejako spojené s históriou (: Prehliadka trvala cca dve hodinky, sprievodkyňa bola ohromná a nemohla to lepšie zakončiť, ako pri Rupert's Kirche <3 S vyhliadkou na Dunaj! Ono .. nájsť free walking tour vo Viedni vôbec nie je jednoduché, ako sa nám na prvý raz zdalo .. €€
----
October 16th - six months in Austria. Time flies, let me tell you! I just keep exploring Vienna and loving it!

Haus des Meeres - 192 steps to do to get view from the ninth floor. I did not check it inside to see animals, fish etc. But still worth it! View is/was awesome! This building is close to Mariahilferstrasse and hard to ignore it!

MQ ? MUMOK - it happend on one Saturday. We tried to visit an exhibition. Because it was for free. We left after 15 minutes totally not impressed. But there was life music on the stairs and cotton candy <3 (then it got better ^^)

UCI Kinowelt a.k.a. movie for 9,90€. So far the most expensive movie I have been to. Then I found out I cannot pay with Visa. Whaaat? I had like 20€ in cash in my purse that time :D Anyhow - seeing Bad moms movie was totally worth it!! I did laugh super loud and did not care at all (:

Domkirche St. Stephan - the north tower  - when I left the movie, I went to Danube while drinking some Starbucks <3 and then I went to Saint Stephan cathedral. It was Sunday and I expected less tourist (experienced, I was right). I thought I was at the south tower, but no. Difference ? Huge! Tried both. The best view is exactly from the north tower! I will use the elevator to get up there, view is awesome and almost 360. For the view from south tower you have to do 350 steps up and the view sucks..

Kahlenberg, Leopoldsberg, Nussberg + Setagaya Park (Japanese garden) I think, that fall is ideal for the visit, because the forest has a lot colors to show. < 3 It took me an hour to get to Vienna, another hour by subway and bus to Kahlenberg. But the view from Kahlenberg was so WORTH IT! It took us another 30 minutes to Leopoldsberg and back to Vienna, where we visited Nussberg (there are some vineyards). Very unexpected we visit the japanese garden. It was so quiet there! Another awesome Saturday, what can I say (:

a free hour in Prater - i met two new aupairs this Saturday. We had some sushi and hit the road. We made two roller coasters, it was really adrenaline to wait in the lines and thinking how many roller coasters could we managed after the sushi session. Now I have to wait until summer or spring at least  (no way I do it in the winter lol)

Ice cream festival in Burggarten + food festival - Rathausplatz it was one of my sunny day of my vacation in general. I did not see my kids for almost three weeks! I tried some raw or vegan ice cream, met a new aupair and got some burrito at the Rathausplatz <3 <3

3city wave - Schwarzenbergplatz ... go and see! 3city wave is fake wave "ring"made for surfing. It was my fav place this summer. That atmoshere! There is a fountain at Schwarzenbergplatz making and rainbow in case you stand on the right place. Have to love Vienna!

Dornerplatz - Regenwald - umbrellas - long story short - not really. I had the last class of my german course. The class got longer than expected. It took until two PM at least. Lenie was there waiting on me almost for two hours :x 'cause she got ditched by two other aupairs and in the worst time - lunch time. I could not find the right place after all or the right bus stop to get there. The machine for lending bikes declined my credit card like three times :x So i had to go to the westbahnhof and hoped. It took me another 30 minutes to get there.. ay! BUT  the umbrellas in general looked pretty good and then we went to get our beloved sushi <3

Walking tour w/ Iva - Saturday, again. Around 1PM. around 120 ppl gethered around Albertina museum to take part on the walking tour. I cannot remember the exact name but the walking was really worth it! We went from Albertina, around Operring, Nationalbibliothek, Heldenplatz and buildings connected with history in general. It took us like two hours plus break. The guide was awesome!!! We ended up at Rupert's Kirche <3 with the view of Danube! btw finding a FREE WALKING TOUR in Vienna ain't easy at all.. €€
niekde pri Mariahilfer.. populárna trojka.








lokalita: Kahlenberg, plné turistov aj za nepriaznivého zamračeného počasia - full of tourists, terrible weather

pri Dunaji, pohľad na Mexikoplatz / by Danube - looking at Mexikoplatz

Nussberg - vinice


Haus des Meeres

výhľad z Haus des Meeres

3 city wave

spomínaná fontána <3 - mentioned fountain

na práteri - konkrétne tento sme si skúsili - we tried this rollercoaster!

Dornerplatz - REGENWALD




Kärtnerstrasse


Nationalbibliothek



Mozart - Burggarten
25 hours hotel 

Herrman strandbar with slovak friends

Rathaus <3 už sa teším na zimuuu!! - excited for winter!

Volksgarten 

niekde za Kärtnerstrasse - around Kärtnerstrasse

Prater <3 Riesenrad

výhľad na Vieden z Leopoldbergu - view of Vienna from Leopoldsberg

Setagaya park


Komentáre

Obľúbené príspevky z tohto blogu

Innsbruck

Štvordňový trip (Zagreb; Ljubljana; Bled)

tour de Austria *Linz,Graz,Salzburg*