Happy birthday!

Ako narodeninový darček som si dopriala týždeň (klamem, šesť dní) Taliansku. Do toho ešte namotávam ďalšiu au-pair, nech sa tam necrcám sama. Náhodou to vyšlo a ideme dve!

Najskôr bolo potrebné sa dostať do Bratislavy o rozumnej hodine (cesta mi trvá cca dve hodinky). Takže dom opúšťam pred šiestou ráno (5:45) a na Hbf vo Viedni robím menší nákup nech neumriem hladom po ceste. Okrem toho prišla príležitosť vyskúšať bratislavskú verejnú dopravu, keďže sme sa museli ešte dopracovať na letisko (61 prišla totálne na čas!). Odtiaľ sa letelo smer Miláno-Bergamo. Ako rady hovorili,tak sme prišli na letisko o dve hodiny dopredu. Obrovská chyba! Viac ako hodinu sme tam len sedeli a závisláčili na wi-fi. Letisko je malinké, dve tri kaviarne, duty free obchod a trafika. That's it.

As a b-day present I got me a week trip in Italy (lying, it was only six days). Meanwhile I was trying to convince my au-pair fellow, so I would not be there alone. She asked her host parents and she was free to go!

First of all, it was necessary to get to Bratislava airport in a reasonable time (it takes me like two hours to get to Bratislava). I left house before 6 a.m. (5:45 a.m. to be exact) and did a small grocery shopping at Hbf so I would not be hungry later. Second of all, I could try public transport in Bratislava (number 61 to the airport was on time!). We flew to Milan Bergamo. The suggestions on-line were saying we should come there two hours earlier. Huge mistake! We had to sit there for more like an hour and connected to wi-fi. The airport is so small, 2-3 cafes, duty free store and newsstand. That's it.

Miláno samo o sebe bolo fajn. Na letisku sme sa nemohli prihlásiť na wi-fi a moje roamingové dáta boli tiež solídny prepadák zo začiatku :D V nedeľu sme prišli okolo druhej poobede a zvyšok dňa prepršalo. Nasadli sme do shuttle autobusu a usvedčila som sa v tom ako Taliani šoférujú (to nechceš). Potom sme sa skoro stratili v metre, pretože ľudia sú ochotní pomôcť, ale anglicky im to moc nešlo a nám to nešlo taliansky. Príchod ako vyšitý, fakt že áno.

klasické turistky - samozrejme fotka bol môj nápad

Večer v Piacenza - cca hodinka od Milána / night @ Piacenza, hour away from Milan

keď Taliani šoférujú / Italian driving

Duomo

Galleria Vittorio Emanuele II - značkové obchody a bary. Budova nenornálna ! / Gorgeous building <3

Sforcezecso - zámok s krásnym parkom / castle with beautiful park!

Arco della Pace

v Taliansku sa ťažko hľadá sushi - logicky / it is so hard to find sushi place in Italy.

Piazza Gae Aulenti

Bosco Verticale

Ulice v Taliansku majú nenormálnu atmosféru! <3 / Streets in Italy has an atmosphere! <3

Sám Leonardo

Duomo

Parco industria - a nádherný západ slnka / Beautiful sunset!

Ono v Miláne by sa dalo blúdiť a objavovať na niekoľko dní. Bohužiaľ počasie si to zariadilo inak a my sme mali na mesto deň. Dom sme opustili pred 8:00, že teda ideme na vec. Podľa google mapy sme ozaj nestihli všetko. Ani to nebolo v našich silách. LTT sme dali jedlo, nejakú prestávku, pešiu prehliadku mesta a okolo šiestej už unavené sme boli späť na izbe. Najstaršie pamiatky v centre sme stihli s prehľadom, horšie to bolo so širším centrom, kde boli novšie budovy a iné zaujímavé miesta k videniu. Za mňa je Miláno jednoznačne parádne mesto, ktoré treba vidieť.

Ľudia v Taliansku (podľa môjho prieskumu) radi jedia, telefonujú skoro nonstop, fajčia a obliekajú sa božsky! Tak sa ráno balíme a 7:30 odchádzame smer Benátky, aby sme môj prieskum potvrdili. Berieme autobus a raňajky si kupujeme v bare!! Desať minúť po štarte nás opúšťa wi-fi a prichádza kríza.

Milan is awesome place to get lost in. Unfortunately the weather was working the opposite way and we had one day for exploring left.We left house before 8 a.m. and according to google maps we did not see everything what was on the plan. We had really short break for food, break in general, then walking tour and we were back home around 6 p.m. tired as never. We saw the main sights in the city centre. It got worse with sights outside the centre :/ Anyhow, Milan is place and city to see!

People in Italy (according to my "research") like to eat, talk on the phone, smoke and dress on the point and really classy! Next morning we packed rest of our stuff and left for Venice. We bought our breakfast at the bar and got on the bus. After ten minutes we lost wi-fi connection and here it comes - crisis :D

Okolo jedenástej prichádzame do Benátok. Mini vlakom sa dopravujeme do mesta. L. si berie prášok proti morskej chorobe a ideme hľadať miesto na obed (prekvapivo som zdolala celú pizzu). Následne treba nejakú škrabošku a suveníry. Medzitým fotíme o sto dvesto, podľa mapy hľadáme prístav, kde kupujeme denný lístok (na loď, autobusy a neviem ešte čo). Prvá zastávka je ostrov Murano - vystupujeme pri majáku!, ostrov je známy vďaka fúkanému sklu a preto je plný turistov. Dávame si koliečko, kupujem suveníry, niekto hľadá gelato a zas fotíme. Konečne sa ukázalo slniečko, v prístave sa ukázala aj wi-fi a nato aj loď smer ostrov Burano! Opäť sme fotili ako o závod. Tie maličké farebné domčeky sú nenormálne! Na druhý deň sme decentne zablúdili, zmeškali pešiu túru v Benátkach, dali kapučíno, dve hodinky sme sa vozili loďou cez Grand canal a tak podobne. Sedieť vonku na lodi bol docela zaberák, pretože bolo pod mrakom, veterno a nie veľmi teplo (napriek tomu som to vydržala celý čas:D).

Around eleven we arrived to Venice.  L. took a pill against sea sickness, after that we took some mini train to the city and looked for a place to eat (surprinsingly I eat the whole pizza xD). After lunch there was time to get some souvenirs. Meanwhile we were taking milion pictures, accoring offline maps looking for a dock, where we bought day ticket later on. First stop - island Murano - we got off at the lighthouse! - the island is well known because of the glass and therefore it is full of tourists. Finally we got some sun, wi-fi, time for souvernirs and another dozens of pictures. Another boat - direction island Burano - another picture taking race. Those small colorful houses are way too beautiful. The next day we got lost, missed the walking tour, bought coffee, strolled with the boat thru Grand canal for over two hours etc. The weather was, what it was - sitting outside on the boat was fun only partially :D

Benátky z lode - Venice from the boat

Bazilika svätého Marka

bridge of sighs - most povzdychov

most Rialto

ostrov Burano <3
          (Fotky som špeciálne neupravovala, až na tie, ktoré som neskôr vycapila na instagram - those pictures are not adjusted, besides those I used for Instagram later on )

Z Benátiek sa v stredu naobed dekujeme, berieme vlak a už aj smer Rím. Tomu hovorím, top týždeň. Ja sa osobne prihlasujem na wi-fi po štarte vlaku. Podľa whatsappu zisťujem, že kolegyňa neprišla na princíp prihlasovania sa. Rozbaľujem diár, papiere, čokoládu a mapu. Bývanie bolo v centre - neďaleko od univerzity, života, centra a hlavnej stanice. Top! Dva dni nonstop chodenia, v sobotu ráno sme si dali "Ciao" z rímskeho Ciampino letiska a išli sme smer Budapešť!

.... načo ďalšie slová. Tu sú fotky!

We left Venice around lunch time on Wednesday, took a train to Rome.  I singed in for wi-fi after  minutes. According WhatsApp I knew that my partner in crime did not find out how to do it. I took out my notice book, chocalate, papers and map. We lived in the centre - not far from the university, life, centre and the train station. Great! Two days of nonstop walking, we said "ciao" to Rome on Saturday and then we flew to Budapest (:

... enough of talking. Here are the pictures!

španielske chody (nie sú španielske, ale francúzske) - Spanish steps, but not really spanish

Pinchio - jeden z výhľadov na Rím, ktorý je zadarmo/ look out point for free!

Vatikán - rady! / Vaticano

Castel Sant' Angelo

Fontána Di Trevi - hádzalo sa mincami! / Fountain di Trevi - we had to throw some money there!

Pinchio!

17 stupňov vo februári.slnko. palmy. / 17 degrees in February. sun. palm trees.