Herrzlich willkommen

V polovici apríla som úspešne dva razy prestúpila na vlakových staniciach (Bratislava & Viedeň)a dorazila som úspešne k novej hosťovskej rodinke. Bývam cca 30km od Viedne, do centra mi to trvá asi hodinu vlakom (pretože stojíme na každej jednej božej zástavke) a trávim tam každý víkend (jednak že jedenásť sobôt trávim štyri hodiny v jazykovke na nemčine). 

Robím len poobedia cez týždeň, zvyšok času je pre mňa. Sem tam požehlím, raz za čas nám príde pomôcť Oma a vtedy to je raj. Tak či tak - Viedeň je úžasná, prvú prehliadku centra mi urobila bývalá spolužiačka z gympla. Hoci sme sa na konci stratili a ja som nemohla nájsť stanicu odkiaľ mi ide vlak :D

Za 4 mesiace som stihla pomerne dosť - Schonbrunn - Gloriette, Prater, parky - Stadtpark či Burggarten, Belvedere, klasiku ako Rathaus, Museum Quartier či Mariahilferstrasse alebo Naschmarkt. Prvú vyhliadku som zvládla z Donauturm, neskôr z Haus des Meeres a najbližšie sa chystám do Stephansdomu a 25hours Hotel :) 

Ako bonus, tu sa dajú tráviť víkendy s aupairkami a v porovnaní s Amerikou - je toto proste balada :) Hoci namiesto šprechovania, spíkujeme. Nedávno sme dali hodinu v Prateri, ktorá bola zadarmo. Iný víkend tu bol Ice cream festival a na Rathausplatz bol Food festival skoro celé leto. Iný víkend sme išli s aupairkami do Bratislavy, iný víkend zas prišli bývalí spolužiaci z gympla do Viedne. Kúzlo spojenie Bratislava - Viedeň ma má v hrsti! 

                                      Myslím, že fotky hovoria sami za seba! I <3 Vienna! 

Stadtpark v centre mesta

výhľad z Donauturm

Schonbrunn

Gloriette - výhľad

Hard rock cafe - Kärtner Strasse

Najrozkošnejšie semafory len vo Viedni

Riesenrad - Prater

Stadtpark

Stadtpark <3

výhľad z Haus des Meeres 

Belvedere palác

Snehuliak pri Belvederi :)

Belvedere

Hunderwasserhaus

Karlskirche

117 metrov vysoká veža

MQ - Museum Quartier

Komentáre

Obľúbené príspevky z tohto blogu

Innsbruck

Štvordňový trip (Zagreb; Ljubljana; Bled)

tour de Austria *Linz,Graz,Salzburg*