Štvordňový trip (Zagreb; Ljubljana; Bled)

Budík nastavený na 5:20. Ja sa proste nevyspím! Idem na vlak, stíham u-bahn, stretávam sa s Lenie (au-pair), hľadáme autobus, robíme nečakaný check-in ešte pred vstupom do autobusu a 8:03 sme vyrazili smer ZAHREB. Well, s prechodom hraníc sa stratila aj wi-fi, takže minimálne ja som bola odkázaná na rádio a hudbu v mobile :D čo teda nebola výhra, len aby bolo jasné. Na chorvátskych hraniciach dvojitá kontrola OP/pasov, zápcha. obchádzka a prichádzame! 5 hodín v autobuse - check.

Ideme sa ubytovať. Víta nás pekný hostel zvnútra. Vybalíme, prezlečieme sa, berieme dáždniky a vyrážame objavovať - námestie Bana Jelačica, katedrála, Dolac trh, Kamenita vrata, múzem pokayených vzťahov - museum of broken relationships, kostol sv. Marka, obchádzame ulicu plnú barov a reštaurácií - Tkalciceva, 360° view, parky a všetko dostupné v rámci širšieho centra. Zahreb je úžasne mesto, nie je moc veľké a dá sa prejsť peši.

Ban Jelacic - hrdina :) tu sme sa o 5pm stretli na pešiu prehliadku mesta!

pre Zahreb sú srdiečka typické

nič pre slabé povahy - niektoré slečny si dosť poplakali

Sprievodkyňa bola božská. Dve hodiny ušli ako voda a nás čakala večera, ktorá nebola vôbec plánovaná a tak aj vyzerala. okolo pol 9 sa začalo stmievať a to bola božská príležitosť na prehliadku nočného Záhrebu. Viď fotky. Hlavné námestie žilo celý čas! Ľudia, ruch, atmosféra a teplý vzduch. Veru, ani mi more nechýbalo... Avšak, bolo treba sa so Záhrebom rozlúčiť. V utorok vyrážame smer Ljubljana!

Prichádzame smer Ljubljana! Keď svieti slniečko, hneď je všetko krajšie. Ako prvé hľadáme ubytovanie - Vila Veselova  je asi 15 minút od autobusovej stanice. Opakujeme postup - prezliekanie, vybalenie batožiny, batoh ostáva doma a kabelka so mnou. Prešli sme/Videli sme Metelkova city - oblasť, kde sú opustené vojenské budovy a premenené sú v kaviarne, bary a má špecifickú atmosféru; park Tivoli, Ljubljanský hrad, Trojitý most - Dračí most - Mäsiarov most; univerzitu a národnú knižnicu, radnicu, námestia, parky, Nebotičník - mrakodrap - 11 poschodí - výhľad nič moc, ale atmosféra bola :); trhy (s atmosférou, of course); prešli sme sa popri Ljubljanici - rieka a ako bonus sme sa zúčastnili pešej prehliadky mesta. Zase raz výborný sprievodca!

pri jazere Bled s kostolom na ostrovčeku uprostred

drak - ochranca Ljubljany

univerzita!

Jazero Bled

Jazero Bled a spomínaný kostol!

Metelkova city

Aj mesto malo takú tú atmošku - hlavne za tmy. Teplý vzduch, ľudia vonku na drinku či jedle, vrava, sem tam hudba a žiaden stres. V stredu sme zvládli prehliadku a ako odmenu sme si kúpili spiatočné lístky smer Bled. Internet je zaplavený fotkami a ľudia ospevujú o sto šesť. Áno, jazero je úžasné, ostrovček s kostolom je ohromný a samá príroda. Balada! Ale!! Ledva vystúpime z autobusu - zisťujeme, že posledný autobus naspäť ide o pol 8 večer. Chceme ísť mrknúť za hradbu hradu výhľad - 10€. Prejsť sa popri vode - ďalší poplatok (kvázi pláž, z pravej strany bolo veľa súkromných ohradených pozemkov). Keď som videla loďku, ktorá by nás mohla prepraviť k ostrovčeku, to bolo ďalšie nie z mojej strany... Takže uhundrané sme prešli celé jazero dokola, Lenie chytila nejakých pokémonov a samozrejme sme zmeškali autobus, tak sme čakali hodinu popri sŕkaní predraženej a nie dobrej kávy..

Toľko odomňa. Výlet bol božský - mal svoje vrcholy i pády, ale odnášame si omnoho viac krajších spomienok ako tých škaredých a tak to má byť :)