Začiatky

Pokazil sa kávovar! Až vtedy som si uvedomila, koľko káv som vypila denne t.j. prichádza obdobie čajov (mládež nosí zo školy a škôlky soplíky, kašle a kýchanie). Takže to nakoniec nie je až tak na škodu.

Jednou z predností programu au-pair je návšteva jazykových kurzov (od A1 do C1 podľa ponuky). Ja navštevujem VHS v Bad Hersfeld-e (Volkshochschule) kurz B2 každý štvrtok od 17:45 do 19:15.Kurz platí rodina resp. podľa dohody. Čoho si dosť cením - zaplatia mi aj cestu tam a späť. Tie ceny sú šialené! Čím ďalej tým viac si hovorím - hlavne neporovnávaj...



Bad Hersfeld som si úprimne zamilovala. Všetky potrebné obchody nájdem skoro na jednom mieste. To, že som tam nakúpila za dobré ceny spomínať ani nebudem ;) Proste "raj" 12 kilometrov vzdialený. O ňom však neskôr.

O tom ako sme vybavili účet v banke. Strávili sme s tým rovné tri dni, pretože niekto zjavne nepochopil. Prekvapilo ma, že v takej väčšej dedine môžte nájsť bankomat (dva palce hore). Späť k účtu - HM sa snažila o účet pre vreckové (Taschengeld) pre au-pair. Účet mám kostenlos aneb bez poplatku. Tlieskam !!!

Konečne sa to tu celé rozbieha. Postupom časom spoznávam nových ľudí - zatiaľ len online. Sú to au-pair z miest a dedín v okolí. Niektoré pochádzajú zo susedných štátov. Jedna holka je dokonca z Ameriky t.j. nemčinu berie od základov (začo má môj obdiv). Je to zároveň aj impulz k návšteve iných miest a dopriať si trochu kultúry po celom dni s deťmi :) Osobne mám preštudovaných všetkých sprievodcov na potulky v Nordhessen.
Po takto označených trasách je radosť jazdiť s vedomím, že sa nestratím :)


Bis bald

Komentáre

Obľúbené príspevky z tohto blogu

Innsbruck

Štvordňový trip (Zagreb; Ljubljana; Bled)

tour de Austria *Linz,Graz,Salzburg*