Jazyk, kurz a podobne

Keď som naďabila na blogy au-pairs z Anglicka alebo z USA, spočiatku som sa čudovala (niečo v duchu, že ako nemôže mať čas alebo nie je o čom písať zrovna) a teraz to už chápem.

Prečo vôbec píšem tento článok - už roky rokúce mám zálusk na jazykový certifikát. 

Niečo bližšie k možnému štúdiu v Nemecku ako au-pair. Medzi práva (a samozrejme povinnosti au-pair) patrila možnosť navštevovať jazykový kurz. Ono to znie dobre - v každom prípade závisí na dohode, kto kurz zaplatí (platí si sama au-pair, platí rodina alebo polovicu doplatí au-pair) plus kto zaplatí cestu do mesta, kde sa kurz koná.

U mňa to vyšlo na dohode s rodinou, že mi kurz aj cestu zaplatia ^^ Samotný kurz sa koná u VHS (Volkshochschule) v Bad Hersfeld (t.j. dochádzam asi 20 až 30 minút busom) raz za týždeň a trvá cca 90 minút. Pravda, že cena sa mení podľa mesta a počtu hodín a existuje ešte x ďalších jazykoviek v Nemecku (Google vypľuje raz dva...). Za menší poplatok je možné dostať akýsi certifikát o absolvovaní kurzu (hoci rada by som pokračovala v kurze ešte budúci "semester" a potom si tento certifikát poriadim ^^). Nedávno jedna zo skupiny načala tému certifikáty, skúšky, cena etc.

Samozrejme mi to nedalo, začala som sama hľadať. K tomu prišla ďalší týždeň "pančelka" - zahlásila cenu (o Gott! Začínam šetriť.) a miesto (najbližšie Frankfurt a.M. !!! zirka 150 kilometrov) pre úroveň B2. Takže moje plány sa začínajú prirodzene meniť - všetko naplánované v "jeseň/zima" sa presúva na neskôr.

Každopádne dávam do pozornosti http://www.sprachzertifikat.org/deutsch-sprachzertifikate/deutsch-zertifikate.html Jednoduchý a stručný prehľad o zertifikátoch pre jednotlivé úrovne nemčiny alebo iných jazykoch. Následne je jednoduchšie zistiť, čo koľko stojí a kde sa dá skúška z jazyka zložiť. Čo mi teda celú vec zjednodušilo. Takže s vervou do štúdia, práce a šetrenia xD



študijný kútik

Bis bald

Komentáre

Obľúbené príspevky z tohto blogu

Innsbruck

Štvordňový trip (Zagreb; Ljubljana; Bled)

tour de Austria *Linz,Graz,Salzburg*