Čo ďalej plus čo je nové

Už som spomínala, že môj "výskyt" v Nemecku má súvislosť so štúdiom. Po mesiaci (páni,už mesiac !!) pobytu som začala trochu uvažovať, ako využiť voľný čas okrem výletov alebo športu. A rovno z toho vzišli dva božské nápady: stáž (asi na rok) a au-pair program v USA (asi na rok).

Zatiaľ som začala len prieskum au-pair programu v USA. Na stáže musím ešte vyzrieť resp pripraviť si nervy (zistiť podmienky, či sú platené, dĺžka trvania a miesto). Nad stážami rozmýšľam už dlhšiu dobu, avšak nikdy som sa k tomu nedokopala ako študentka a tak skúsim šťastie ako absolventka. Hoci neviem, či bude lepšie nájsť si na rok bývanie v BA + stáž alebo si nájsť niečo u nás v okolí a bez hľadania bývania. Len nech ma nečaká zistenie, že ročná stáž nie je možná alebo už nemám nárok...



Takže prieskum, písanie poznámok a následne emailov sa môže začať ! :)

Čo sa týka pobytu tu - nesťažujem si. Nemčina všade naokolo, vyžívam sa v používaní umývačky riadu a spoznávam nových ľudí. Vzťahy s deckami utužujem, mladú ukladám ja a potom vtipne vyťahujem z pod jej hlavy moju ruku, aby som ju nezobudila. Prečo nie ^^ Najbližšie sa chystám s Kathleen na Lullusfest v Bad Hersfelde. Dokonca sme dohodli už  kino na nedeľu s ďaľšou aupair Laurou. Tieto malé výlety oživia tú "rutinu (ani náhodou)" a s väčším nasadením a nadšením sa vrhám do hier s deckami (krásne odpočinutá ^^). Príchod mimča sa nezadržateľne blíži. Pre mňa ako jedináčika, je veľká família každý deň malý zážitok. Zažila som slušný šok pri bankomate v Sparkasse a už týždeň čakám na kartu a pin :D Zato čo chvíľu už môžem plánovať cestu dom, aby som sa konečne mohla pridať k vodičom a zobrať z domu ďalšie oblečenie.

Bis bald

Komentáre

Obľúbené príspevky z tohto blogu

Innsbruck

Štvordňový trip (Zagreb; Ljubljana; Bled)

tour de Austria *Linz,Graz,Salzburg*