Už je to mesiac!

Ou! Nenormálne to uteká.

Len nedávno som nespravila skúšky na vodičák (hold parkovanie, ktoré má delilo od jazdy) a už som nasadala do auta smer Nemecko (hodina spánku a zvyšných deväť som prelaďovala rádio podľa signálu). Príchod 4. septembra 2013 o 7:20. Už odpočítavam kedy si túto cestu a skúšku zopakujem ešte raz aneb na Vianoce idem domov - potrebujem zložiť skúšku.

Za mesiac sa toho veľa udialo. Dievča z paneláku si zvyklo na poschodový dom, záhradu (o ktorú sa treba starať), na dve malé deti (som jedináčik), jazyk (hlavný dôvod prečo som tu), dedinu ako takú (orig. bývam v meste), atď. Prekonávam "Heimweh" pomocou skypu a emailov (zaviedla som "newsletter" pre rodičov, tak každú nedeľu obdržia novinky a fotky).

Začala som aktívne hľadať ľudí v okolí, ktorými môžem najbližšiu dobu rátať ako s novými kamarátmi - v okolí sa objavili ďalšie au-pairs. To považujem za veľké plus. K tomu počítam božský výhľad z balkóna na hlavnú cestu, celú dedinu a vlakovú trať (Hammer, hlavne v noci <3). Pri skúmaní som objavila zásadnú vec - oni tú majú trasy pre cyklistov (3.10.2013 - som jednu  vyskúšala) !!! Sú rozdielne označené, každá pokračuje do inej časti oblasti Hessen. K tomu palec hore za 30ky v obytných zónach a sprievodcov pre autobusové spojenia, zámky, hrady, zábavné parky, ihriská, múzeá atď. pre Nord Hessen (severné Hessen).


A nakoniec - objavila som veci, ktoré som od decka už nikdy nespravila - skákala cez švihadlo, skákala na trampolíne, použila hola-hop, liezla na stromy, hrala futbal, hrala sa s balónmi, maľovala vodovými farbami, spravila si vejár z A4ky, kreslila kriedou na zem, stavala lego, dráhu pre vlaky alebo guličky, hrala sa s autami či vymaľovala omalovánku..

Uvidím čo prinesie ďalší mesiac. Blíži sa Volksfest v Bad Hersfeld-e a jesenne prázdniny (pre Hessen sú to 2 týždne). Skoro som zabudla! Oni recyklujú a vo veľkom (v záhrade je kompost, dva kontajnery sú na papier, potom sklo, potom bio odpad - tj staré ovocie/zelenina a nakoniec zvyškový odpad) a nerátam, že v obchode môžete vrátiť niektoré plastové fľašky za niekoľko centov za kus! To ma osobne dostalo.

Bis bald :)

Komentáre

Obľúbené príspevky z tohto blogu

Innsbruck

Štvordňový trip (Zagreb; Ljubljana; Bled)

tour de Austria *Linz,Graz,Salzburg*