Innsbruck


Odchod do Innsbrucku som si naplánovala veľmi vtipne. Utorok poobede odviezla HM deti k babke, ona ostala s nimi cez noc, HD prišiel tiež len na otočku a to isté ráno ako ja odchádzal. Takže o piatej ráno som zamykala barák ja. Proste vonku ešte tma, ja že čoo a nahodila som velice rýchle tempo. Cesta trvala cca 6 hodín od nás z domu. Takže žúr ako naozaj a k tomu ma hneval žalúdok. Takže kombinácia deluxe. Pohľad z okna mi hovoril, že počasie vychytám LTT - čo sa aj stalo. Asi o 6 večer ma chytila na ceste taká búrka!!! Tam si ani dáždnik neporadil. Tak som sa postavila k skupinke ľudí na zastávke a lavičku a prečkávala (čerstvo si spomínam na spoločníka, ktorý bol strašne nadšený a odhadol aký hrom príde po blesku). V topánkach mi čvachtalo, pretože som hrdá a autobusom proste nepôjdem. 


Dva dni mi bolo zle. Skoro v kuse. Takže stredu som prechodila nejako, robila časté prestávky a oddychovala v McDonalds. Na hostel som prišla asi o siedmej večer odhodlaná ešte pozrieť Innsbruck za tmy - mokré topánky a nálada na nule, ale rozhodli inak. Vážení, výhľad z hostela bol božský! Presne mierený na rieku, hory a prírodu. Počas dažďa som vtipne stretla veľa ľudí, čo behali. Ako by sa nechumelilo. Akože :D Že boli v Innsbrucku olympijské hry sa dalo spoznať. Ulice všetky označené, vysvetlené po kom sú pomenované a to isté aj s pamiatkami. Mesto je inak malinké, dá sa prejsť peši za jeden deň, ale len cesta trvá zopár hodín, tak sa tam prespať proste oplatí.

Golden roof
Všetky pamiatky a turistické atrakcie sú v širšom centre mesta. Takže pešo úplne dostupné. Určite prejsť cez mosty a pozrieť si mesto z viacerých uhlov. Ďalej: univerzita Innsbruck - kúsok od nej je most so zámkami, Olympia world zahŕňa menšie stúpanie do kopca, Triumphorte, Maria Theresia Strasse je ulica resp námestie s kaviarňami naproti ulici so zlatou strechou, Stadtturm je veža, ktorá však bola zatvorená kvôli prerábke alebo údržbe; ďalej sa určite oplati prejsť parkom, pozrieť si kostoly, ktorých je tam nespočet a určite sa prejsť popri rieke! Čistá krása! Malé uličky, veľa turistov, mimo mesta je menšia zoo či lanovka. Za mňa Innsbruck určite áno !







Triumphorte


Bergisel - výťah na ešte úžasnejší výhľad na Innsbruck




Komentáre

Obľúbené príspevky z tohto blogu

Štvordňový trip (Zagreb; Ljubljana; Bled)

tour de Austria *Linz,Graz,Salzburg*