tour de Austria *Linz,Graz,Salzburg*

Aktuálne viem, že som stratila fotky z Linzu a budem sa snažiť tie fotky z telefónu nejako vyloviť a obnoviť - teraz mám len súbory a žiaden obraz k tomu :( Výlet som zobrala z ostra a Linz (centrum a turistické body) mi tým pádom zabral cca 4 hodiny.

Domplatz a Mariendom boli moja prvá zastávka. Ráno tam nebolo ani nohy. Počasie zatiaľ vychádzalo. Hlavné námestie bolo naopak plné študentov. Zámok bol krásny, nikto nepýtal vstupné pokiaľ som ostala vonku pri hradbách.  Časť staré mesto je veľmi pekné - pokiaľ rozumiem stačí ostať v časti pred brehom Dunaja, čo je vlastne časť od vlakovej stanice. Landhaus, Mozartov dom a park boli moje posledné zastávky. Mozartov dom mi dal zabrať!! Ani podľa mapy som ho nemohla nájsť a pritom som stála pri ňom! Miniatúrna tabuľka a viac nič. Zubárske múzeum a botanickú záhradu som odignorovala. Záhrada bola dosť od ruky, ja som mala na chrbte trošku ťažší ruksak a na múzea moc nie som.

Salzburg bol zážitok sám o sebe tiež. Nielenže, som na ubytko dokráčala (cca 20-30 minút od samého centra), ale obe popoludnia pršalo a ja som mala svoje cestovné (originál deravé) conversky. Proste mokré nohy nie sú do pohody. Makartsteg - most so zámkami, Hrad Salzburg + lanovka - veľmi krásny zámok - zvonku aj zvnútra - ako bonus bol audio sprievodca a výhľad (hoci bolo zamračené, výhľad TOP), Salzburg dom, Stará radnica, Mozartove rodné miesto&dom, Altermarkt, Linzergasse - malá ulička, ale veľmi rušná a plná obchodov či reštaurácií, zámok Mirabell - najsamkrajšia záhrada a fontána <3, Kapuziner Kloster (kláštor) - pekná krátka vychádzka do lesa s výhľadom hodný milióna. Moenchsbergaufzug bol tak nenápadný až som naň zabudla a on sa vynoril až na ceste smer vlaková stanica :( Čo ma mrzí, keby mi viac počasie prialo, určite by som sa zastavila :) Mozartplatz bolo immervere plné turistov a keďže pršalo, všetko bolo mokré. V rámci počasia som strávila veľa času v McDonald's - wifi majú dobrú a tak som mohla aspoň plánovať, že čo ešte :)







Graz - na Graz mi stačilo asi 5 hodín. Síce som nonstop chodila, ale veď tam bola vlastne pointa :D Stihla som prezrieť centrum vrátane parku a rozhodne to stálo zato! 
Altstadt, Grazer Schlossberg + Uhrturm, Hauptplatz, Gemaltes Haus, Rathaus, Landhaushof, Kunsthaus Graz - múzeum umenia - podľa mňa zaujímavejšie zvonku ako zvnútra!, Murinsel -  som za ten deň obišla asi tri razy a ani raz som ho neodfotila :D klasika, Stadtpark som prešla len z časti, Mausoleum bolo zatvorené, Doppelwandeltreppe - tak tieto dvojité schody ma dobre zmiatli - či už som išla smerom nahor alebo nadol :D  

Kunsthaus - ako hovorím - zaujímavá budova už zvonku!

Gemaltes Haus 

Doppelwandeltreppe!

tieto hodiny hrajú 3 razy denne, samozrejme som prišla o hodinu skôr xD

výhľad zo Schlossbergu ^^

aaaa tu je Murinsel! 
Tento výlet zahŕňal veľa hodín vo vlaku, hľadanie ubytka, blúdenie, fotenie, atp. Konieckoncov všetko dobre dopadlo a ja mám o ďalšie spomienky viac :) Rozhodne sa oplatí navštíviť Rakúsko a prejsť si mestá a prírodu tu :) Ako ďalšia zastávka - Innsbruck <3 ! 

Komentáre

Obľúbené príspevky z tohto blogu

Innsbruck

Štvordňový trip (Zagreb; Ljubljana; Bled)