Zastavka c.3 SAN FRANCISCO

Čerstvo doma z Innsbrucku a rozmýšľam, kde začať, čo sa týka cesty do San Francisca. Rozhodne mi v pamäti utkveli kľukaté cesty - serpentíny. Z Death Valley mi bolo po ceste už dobre zle. Ale pekne po poriadku - z Las Vegas sme išli do Death Valley (voľný preklad - údolie smrti) - kde bolo jedno popoludnie v marci cca 30 stupňov celzia! Death Valley je uprostred ničoho - osobne odporúčam vodičom aj spolusediacim veľa trpezlivosti a nešoférom aj niečo do ruky na zabavenie. Samozrejme, že ani tu sme dve z troch nemali žiaden signál - chvalabohu, že sa nič nestalo!


Badwater basin - sme 86 m pod úrovňou mora - najnižšie, najsuchšie a najteplejšie miesto v Severnej Amerike!

všetko, čo je biele je soľ
Death Valley sme vzdali trochu rýchlo, ale všetky miesta boli od seba ďaleko - nedostupné pešo a čas tlačil. Všade ísť autom sa ozaj nedalo.. Nasledovala zas nekonečná cesta na ubytko aby sme ráno mohli ísť Yosemite National Park - Happy Saint Patricks Day!! Píše sa sedemnásty marec, nosím zelené tričko a zelenú čelenku - zas exot :D Veľa vodopádov, teplo z Death Valley nás rozhýčkalo, takže v Yosemite bola dosť zima - ja som si osobne pripadala ako v Tatrách. Začo som dostala zdžuba, že vraj nie je možné.. Zas serpentíny, žiaden signál!!, českí turisti, trochu snehu, U tunnel, Yosemite Valley, Valley View, Upper/Lower Yosemite falls, Bridalveil fall.. Nakoniec sme bey tak v rámci areálu zablúdili - naozaj neprehľadné - ani mapy v mobile mi nepomohli. Tak vzdávame aj Yosemite a ideme smer San Francisco.







Večer prichádzame smer San Francisco a za tmy <3 Zaplatili sme 4 doláre na toll a prešli sme mostom do centra. Veronika sa vymenila s Ľudkou za volantom a už len nájsť náš motel, kde sa samozrejme vyskytli problémy s mojou kartou a nakoniec sme platili úplne inak.. resp neplatila som ja. Dodatočne sme ešte museli hľadať parking niekde na ulici a volvo milované sme preparkovali až ďalší deň. Čo sa týka parkovania - auto stálo celý čas na parkovisku. Fakt sa to neoplatí. MHD funguje, nie je ani drahá (2,25 dolára tuším a vozili sme sa hore dole, len taká radosť) a zase peši na môj povel :D 



Vyrážame - Fisherman's wharf - ľudia obrnte sa trpezlivosťou - turisti všade.Za mňa tak turistické ako Times Square v NYC.  Celá ulica ponúka na detail to isté. Tričká a mikiny s potlačou. Alcatraz z diaľky - boli vlny, Ľudka povedala,že na loď v týchto podmienkach nevlezie.  Pobrežie bolo rozostavané, takže sme chodili hore dole - trochu tragédia. San Francisco je postavené na 43 kopcoch - som rada že túto info neobdržali moje spolucestujúce, inak by so mnou nikam nešli od samého začiatku :D Výhľad z pobrežia na most je/bol úžasný. Sf má veľa zelene, paliem i parkov. 


Golden gate bridge sme videli z diaľky ako je na fotke - nikto nebol ochotný ísť tam pešo. Volvo sme odovzdali v piatok 18ho, takže táto možnosť nám odpadla. Painted Ladies viktoriánske domy - si myslím, že ľudia musia byť nadšení turistmi, čo im čumia 24/7 do domu/okien. Twin peaks  nebol vlastne ani môj nápad, ale Veronikin. Tak sme šliapali pešo. Vravím, šliapali sme. Poriadne sme nevedeli, že kam to vlastne ideme. Takže do kopca, žiaden chodník pre chodcov a po vrcholom bolo tak veterno až sme sa báli.. Ale naspäť do centra sme išli busom - tam ma už prehlasovali :D

nezaostrený pohľad na Alcatraz
Inak - na Twin peaks sa kradne vo veľkom asi. Myslím autá - videla som vlog o tom i upozornenia na danom mieste!! Obchádzali sme domy na kopci, kde šoféri parkujú v uhle hádam 45 stupňov. Ľudia sú bláááázni. Lombard street - kľukatá ulička - na Lombard street sme bývali aj my! A zas - kľukatá ulica pre autá aj pre chodcov - kolmo na normálnu ulicu pre autá - tá bola plná turistov, takže ani slávne električky si neporadili.. 


Marina district - pier 39 - známe pre tuleňov, ktoré tam bývajú dobrovoľne! Nejde o žiadne zajatie.. Bola som prekvapená množstvom tuleňov na jednom mieste - a pritom majú otvorený prístup k vode. Pier 39 je v časti Fisherman's wharf - takže ľudia everywhere - čo sa týka tričiek a mikín ako suvenírov - niektorí obchodníci vám dajú pri väčšom množstve aj zľavu (napr aj pri 2 kusoch). Mňa tričko vyšlo 15-20 dolárov. Je tu tiež veľa múzeí - tematických. 


Golden gate park - veľký park. Orientácia v ňom nulová. To som sa lepšie orientovala v Central Parku :D Park končí pri pláži (v ten deň bolo zatiahnuté a veterno, tak nič moc). Našli sme tam výbeh pre zvieratká, mlyny podobné mlynom v Holandsku a veľa ľudí na pikniku. Taktiež McDonalds, bezdomovcov, botanickú záhradu za poplatok!! alebo orientačné tabule, ktoré boli k ničomu :D Nakoniec nás Veronika donútila, vyjsť z parku, ísť popri a dostať sa k mlynom takto.. proste dobrodruh :D 


Cestu slávnou električkou sme nestihli - jedna jazda je 7 dolárov FYI - zato sme stihli Cheesecake Factory - pretože cez víkend nám dosť popršalo a ešte sme sa sťahovali na hostel do inej/multikultúrnejšej časti SF. 

výhľad z Twin Peaks


Pre mňa najväčší bod a zážitok celého víkendu resp pondelku a utorku než sme odlietali smer Schwechat bola návšteva ozajstnej práčovne!! Normálne sme si rozmenili papierové bankovky na štvrťdoláre, kúpili prášok, naplnili práčku, išli sme sa na hodinu prejsť, prehodili oblečenie do sušičky, zistili sme na tretí raz ako funguje sušička a čakali. 
Proste vieme ako stráviť cenný čas v SF :D 


Lombard Street

Inak dva večery v novom hostely sme strávili pri Corone v bare v hostely. Happy hour aka Corona za 3 doláre. Mňam. Inak barman bol/je originál z Viedne, hrával hokej, poznal Trenčín! A v utorok nastalo balenie posledných vecí, sklamanie, že na letisko sa Uberom nedostaneme a nakoniec sme si vybavili transfer z hostela. Že sme mali ešte skoro tri hodiny čas a nervy na letisku ani nespomínam.. Gate sa otvárala o dosť neskôr ako sme čakali. Boah.. Akurát deň pred tým sa stala tá vec v Bruseli... Proste otázniky. Všetko sme s Ľudkou zvládli samé, keďže Veronika sa v nedeľu ráno vracala smer New York k rodine.. a takto nejako sa končil môj rok v USA ako au-pair...

Komentáre

Obľúbené príspevky z tohto blogu

Innsbruck

Štvordňový trip (Zagreb; Ljubljana; Bled)

tour de Austria *Linz,Graz,Salzburg*