Budapešť


No konečne som sa dopracovalak normálnemu počítaču aka môžem dohnať svoje cestovateľské resty a nemusím každému z rodiny zvlásť posielať fotky a eseje o tom, kde som a kam sa chystám. Začnem Budapešťou, pretože na blog z travel month musím ešte vyzrieť a celé si to premyslieť :)

Budapešť ma dosť prekvapila, nebudem klamať. Čakala som niečo iné. Strávila som tam posledný májový víkend - strávila 6 hodín vo vlaku a ako bonus počasie bolo úžasné - na kraťase ako stvorené. Už výstup na hlavnej stanici v Budapešti ma sklamal a premýšľala som, či sa nevrátim ďalším vlakom späť do Viedne (medzi rečou - už vyše troch mesiacov bývam kúsok za Viedňou a aupairkujem). Ok. Vyjdem na hlavnú ulicu, že idem najskôr nájsť hostel kde bývam - v meste sú cca tri ulice s názvom Jozef. Tým chcem povedať, že hostel som našla až večer, keď som personál dostatočne otravovala natoľko, až ma slečna z recepcie bola vyzdvihnúť.

V Budapešti sú nádherné mosty. Každý jeden ma uchvátil (Chain bridge, Elisabeth's bridge alebo Liberty Bridge). Moja prvá zastávka mala byť Citadella - nakoniec som to zavrhla a išla ďalej - húf turistov ma trochu odstrašil a nakoniec to ani neľutujem. 
 


Prešla som k tomuto peknému mini vodopádu. Až neskôr som zistila, že sa dá dostať hore, ja som však nemohla nájsť ďalšie schody. Moje kroky k vodopádu sprevádzali rozbité fľašky od alkoholu, striekačky a bordel od pravdepodobne bezdomovcov. Už ma aj prešiel pocit istoty, pravdu povediac. Tak som sa otočila a išla rovno k Váci utca + Vörösmarty tér. Nákupná ulica v Budapešti. Jednoduchú orientáciu Budapešti nemožno odrieknuť. Všetko išlo ako po masle. Pamiatky boli pokope, blízko seba vo vzdialenosti, že môžem kráčať a nemusím riešiť taxík alebo autobus. 

Buda castle - zámok plus prechod cez Chain Bridge


Od zámku som sa plynulo dostala ku krásnemu výhľadu na parlament! Podľa mňa top ťahúň Budapešte. Tá budova je proste rozprávková! Videla som výmenu stráži pri prezidentskom paláci, prešla nejaké ruiny, odstrkávala mraky turistov a vynorila som sa neplánovane zas a znova pri kostole Sv. Martina a  kúzelnej bašte. Gratulujem dvom novomanželským párom, ktoré budú mať v záberoch asi 200 turistov.. Spravila som pár záberov a smerovala som ku Dunaju, aby som mala krajšie zábery parlamentu. O chvíľu sa vynoril ostrov, kde je vždy niečo - myslím život a oddych. Naďabila som na spievajúcu fontánu - fontána sa hýbala do rytmov hudby - ostrov bol čistý a bezpečný - okrem toho som tam videla, bazény, ihriská a x ďalších atrakcií na tému, ako sa zabaviť a zabiť čas.



Čírou náhodou som objavila aj druhú vlakovú stanicu, ktorá pôsobila podobným dojmom ako tá hlavná. Takže zvonku nádherná budova a vnútri proste čudné. Naďabila som na WestEndCity nákupné centrum aka večera(aaaa Starbucks!!). Potom som sa vydala smer hostel, pričom som bola nútená prejsť dve asi najhlavnejšie a najdlhšie ulice v Budapešti. Majú svoju atmosféru, ale nič, čo by ma prednostne ohúrilo. Ja ďakujem McDonaldu za veľkú sieť pobočiek aka free wifi a jedlo on the go <3



Pridať popis

Druhý deň sa niesol v znamení odchodu - ja som odchádzala ohúrená hostelom - keby nestál 13€ za noc, odchádzala by som nie ohúrená, ale naštvaná (haha). Všetky McDonaldy v nedeľu ráno boli ešte zatvorené - takže o pol 8 som naďabila maximálne na otvorené bary a ľudia tam bez hanby už nasáčkovaní. Nechápem.  Prešla som si ešte raz budovu parlamentu, pamiatku židom (zabití a hodení do Dunaja...), Váci ulicu, Baziliku Sv. Štefana...

Bazilika Sv. Štefana

Námestie hrdinov
 Samozrejme, že všetko som opäť prešla rekordnou rýchlosťou. Takže zvýšil čas na námestie hrdinov, park, Vajdahunyad zámok, WestEndCity + Starbucks a nakoniec smer stanica.Toto miesto malo svoju atmosféru. Na námestí bolo nejaké kvázi predstavenie. Vojaci, umelci a nejakí vyšší predstavení. S krosnou na chrbáte som sa vydala mačkať smer park a keďže sa blížil prvý jún - park bol zaplavený deťmi. Chvalabohu za Vajdahunyad zámok - rozprávkový! A nakoniec starbucks a tuším som stihla ešte McDonalds. Za mňa vravím, že do Budapešte sa už asi nevrátim. Pretože okolo Dunaja sú pamiatky nádherné, ale to čo som videla mimo  alebo len kúsok odtiaľ ma dosť sklamalo.
.
Vajdahunyad zámok



Komentáre

Obľúbené príspevky z tohto blogu

Innsbruck

Štvordňový trip (Zagreb; Ljubljana; Bled)

tour de Austria *Linz,Graz,Salzburg*