Halloween v Nemecku

Fakt som nevedela, že Nemci (hlavne mladšia generácia) "oslavujú" Halloween.

Štvrtok (tj 31.10.) sme boli (tj ja, najstaršia a mládež) popýtať nejaké sladkosti. Chalan bol za kúzelníka a fakt, že bol kúzelný - klobúk s kvetinou a blúzka jeho sestry, takže rukávy mu boli pridlhé. Vonku kosa ako cíp a nič navrh. To, že ho nervili dve mikiny pod blúzkou spomínať nemusím, ale spomeniem. Dievča bolo za čarodejnicu. Mala kráááásne kárované červené šaty, tepláky a čižmy :D
Nebol čas sa vyhrať s makeupom alebo kostýmom, pretože ja som mala byť pôvodne na kurze a staršia prišla neskôr ako mala.Medzi šiestou až pol siedmou sme sa vydali na menšie dobrodružstvo - aspoň pre mňa. Nechodím bežne k susedom a známym pýtať nejaké sladkosti. Heslo bolo: Süßes oder Saueres (sladké alebo kyslé). Neviem, či to pasuje k trick or treat. Ja ostávam fascinovaná.

Čo k tomu ešte dodať / ozdobu domov tekvicami, mini cintorínmi alebo nejakými strašidelnými postavami neriešia. Aspoň nie tu u nás. Stretli sme pár skupín malých detí - všetci všetkých poznajú. (Spomínala som, že táto dedina je dosť multikultúrna/internacionálna? - nevie mi prísť na rozum to správne slovo) Egal. Stalo sa, že neboli doma. V jednom dome dostali dokonca euro :D

Neviem si dosť dobre predstaviť, toto robiť doma na Slovensku či v meste alebo na dedine. Asi toľko k tomu, čo som postrehla za tú hodinu túlania sa v zime. 
  

Bis bald

Komentáre

Obľúbené príspevky z tohto blogu

Innsbruck

Štvordňový trip (Zagreb; Ljubljana; Bled)

tour de Austria *Linz,Graz,Salzburg*