projekt "Lezieme na strom" aktivity pre decká pokr. 2

Naväzujem na predchádzajúci blog o veľkej grupe detí... Poznámky v mobile mi ukazujú aktivity ako hrabanie lístia na jeseň (cez leto pokosená tráva) - aby som to upresnila ich to baví tak 10 minút a už chcú do tej kopy skákať. Za 10 minút toľko toho nenahrabem ani omylom! ;)

Lezenie na strom: na to treba predstavivosť. Prvý raz sme sa hrali na pirátov. Keď prišiel silný vietor primontovali sme na strom balóny. Čo bola sranda, ale na druhý deň som na strome nenašla ani jeden balón! Pri počte detí dva to lezenie nie je strašné. Dva kusy viac už to je problém - zvážiť treba vek detí a už musím byť prítomná aj telom, nie len duchom, keď sú na strome dvaja. Taký strom sme použili/ešte použijeme na zavesenie reťazí z orechov a prichystáme pokrmy pre vtáky na zimu.
Je tu toľko vrán, že taký slušný detektívny anglický/francúzsky seriál by sa hanbil!

Najmä naša mladá zaspáva pri CD - Lauras Stern alebo Conni... :) Dala som si tú "námahu", pustila YT a hľadala. Nenašlo mi to audio záznam podobných rozprávok, ale!!! našla som skoro každý diel Lauras Stern (trvá to asi 10 -12 minút). Keď nemám chuť na aktivity - behanie alebo blbnutie, posadím mládež pred môj notebook a spolu pozeráme.

Minule sme boli na ihrisku - bolo hafo teplo a samozrejme veľa detí. Stretli sme sa dve au-pairky (Vlastne som bola au-pair len ja, ono tá druhá slečna bola skôr sestra alebo tak). Húpačky sa stali hneď atraktívne, kedy sa snažila jedna skupina plus ja prevážiť druhú skupiny deciek plus tá slečna (Wippen, wippen und wippen)

Myslím, že našim deckám by sa hodilo viac aktivít mimo domu. Myslím, že sa to volá playdate (v nemčine Spieldate? ^^) Obaja bývajú v škôlke a škole (po škole ide do Betreuung) do tretej. Ja osobne si vždy spomeniem, aké to bolo keď som bola decko na prvom stupni na základke. To sa nedá porovnať ("staré časy").  Koľko zábavy mi dala tá sranda na prášenie kobercov :D Zo stojanov na sušenie prádla sme si robili bunkre, stany a hrali karty či pozorovali susedov a to len pred činžiakom v meste.
nemusíš vedieť všetko, musíš len vedieť kde to je - u detí to platí podobne ;)

Asi toľko k tomu celému
Bis bald

Komentáre

Obľúbené príspevky z tohto blogu

Innsbruck

Štvordňový trip (Zagreb; Ljubljana; Bled)

tour de Austria *Linz,Graz,Salzburg*